جریمه یک میلیاردی قاچاقچی تاناکورا در بوکان -راهبرد معاصر

جریمه یک میلیاردی قاچاقچی تاناکورا در بوکان 

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچی البسه مستعمل مشهور به تاناکورا در بوکان به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین نجف زاده روز شنبه اظهار کرد پرونده قاچاق ۴۰۰ کیلوگرم انواع البسه مستعمل به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بوکان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان بوکان کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه وانت بار کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

نام تاناککورا بر روی البسه مستعمل از سریال تلویزیونی قدیمی «سال‌های دور از خانه» (اوشین) به یادگار دارد، همان مراکز عرضه لباس‌های دست دوم خارجی هستند که قدمت آن به حدود ۳۰ سال پیش برمی‌گردد.

در یکی از ماجرا‌های این مجموعه نقش اول فیلم با کمک خانواده‌اش مغازه‌ای که اجناس را به قیمت ارزان می‌فروخت دایر کرد و نام آن را «تاناکورا» گذاشت.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده